zondag 18 mei 2014

Gay pride



Gisteren ben ik met Julie, mijn zus, de stad in gegaan. Alle twee met een verschillend doel. Ik zou nieuwe kleren gaan kopen en Julie moest voor een reportage voor school naar de gay pride gaan kijken. Toen we het metro station uit kwamen werden we vrolijk verwelkomd door zon en harde muziek. Er hing een geweldige sfeer. Hele straten waren afgezet, en stonden vol met karren waar allemaal met felle kleuren gekleedde holebi's op stonden te dansen en kletsen. Overal waar je keek zag je ballonen, vlaggen en dansende mensen.






Het was geweldig! Er hing een sfeer van  wees lekker jezelf, wij accepteren jou. Verder heb je al heel snel dat je bij iedere persoon die je tegen komt gaat twijfelen of die gay is. Dat is best grappig omdat ik daar normaal gesproken echt helemaal niet mee bezig ben.




Zoals ik al zei, het was de bedoeling dat ik kleren ging scoren en dat ik even langs de bieb ging, dat is er niet van gekomen. Het was er veel te gezellig! Ik denk dat ik volgend jaar nog eens ga en dan een vriendin mee vraag. Vrijwilligers?


Ik hoop dat het zin geeft om een keer te gaan kijken!
Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten