zaterdag 31 mei 2014

15 facts about me








He!
Al sinds ik een blog-freak ben, vind ik het leuk om persoonlijke artikels te lezen. Vooral degenen waar er een lijst word gemaakt van rare feitjes. Dat is wat ik vandaag met jullie ga doen, omdat ik me laatst realiseerde dat ik het wel leuk zou vinden om iets ''dichter'' bij mijn lezers te staan.


1. Ik vind drinken uit een fles veel lekkerder dat drinken uit een glas. Vooral bij prikwater (zoals ik dat altijd noem) vind ik het uit een fles echt veel lekkerder. Mijn familie is er niet echt blij mee, want het is niet altijd even smakelijk. Stiekem ga ik gewoon verder, omdat ze het ook niet goed vinden om mij dat gewoon een eigen fles te geven, omdat er dan te veel flessen inde ijskast staan.

2.Mijn gezicht is zo smal dat bijna geen enkele bril me past. Dat is best onhandig omdat ik een bril nodig heb en en omdat winkels als bvb H&M of de Zara er niet vanuit gaan dat mensen zo'n smalle gezichten hebben, dus is het heel moeilijk om een bril te vinden die past.

3. Ik heb de allercoolste kat van de wereld: Figaro. Figaro en ik zijn echt super dikke vrienden. Ik wou altijd al een kat. Toen we twee jaar geleden verhuisden, maakte ik een deal met mijn ouders. Ik nam de kleinste kamer, en in ruil daar van kregen we een kat. Mijn ouders zeiden dat het goed was. Maar ze waren niet eerlijk. Ze zeiden dat ze het toch niet goed vonden (toen alle kamers net waren ingericht.) Ik vond het niet eerlijk, maar ik gaf niet op. ik begon tekeningen en kaartjes te maken en had het er zowat elke avond over. En het heeft gewerkt! Figaro is er nu en ik denk dat iedereen me dankbaar is voor mijn gezeur want het is echt een heel leuk beest

4. Ik heb twee zussen, Julie en Laura. Laura is de oudste, zij is 17 en Julie is 15. Ik kan het over het algemeen goed met ze vinden. We zijn bij periodes close met elkaar.

5.We zijn vroeger erg veel verhuisd. Dat komt doordat mijn moeder Nederlands is en mijn vader Frans. Ik ben geboren in Amsterdam, toen ik anderhalf was, gingen we daar weg. We zijn toen naar Frankrijk gegaan waar we 4 jaar hebben gewoond. Precies toen ik mijn kleuterschool had afgerond verhuisden we naar Brussel. Hier wonen we nu al 8 jaar.

6. Ik heb geen gaatjes in mijn oren, maar ik zou het wel graag willen. Ik denk dat ik deze zomervakantie gaatjes ga laten zetten. We will see!

7. Ik heb dyslexie,vandaar dat je me misschien al hebt betrapt op spellingfouten. Ik heb vooral moeite met schrijven, lezen kan ik prima. Behalve voorlezen, daar ben ik weer echt heel slecht in. Het is dat ook altijd een heel gedoe om er voor te zorgen dat ik in de klas niet hoef voor te lezen, hahah.

8. Ik zit volop in het ik-leer-mezelf-af-om-mijn-nagels-te-bijten-proces. Voorlopig gaat het vrij goed.Ik hoop dat ik heb nog lang volhoud...

9. Het soort mensen die ik echt niet kan uitstaan zijn mensen die altijd in het centrum van de aandacht willen staan. Ik kan daar gewoon echt niet tegen, en ik vermijd ze ook zo veel mogelijk.

10. We hebben een boomhut. De man die hier vroeger woonde was super handig en heeft allemaal dingen in het huis gemaakt, zo ook de boomhut. Ik wil er heel graag een keer in slapen, maar het is er nog steeds niet van gekomen. Deze zomer ga ik het echt doen!

11.Als ik mijn nagels lak, MOET ik de lak er altijd afkrabben zodra het niet meer perfect mooi is. Het is best irri omdat het echt niet mooi is, maar het lukt me gewoon echt niet om het niet te doen.

12. In de zomervakantie sta ik altijd laat op (zoals bijna iedereen) en dan is het altijd al lekker warm buiten. Dan maak ik in de keuken een ontbijt en eet ik dat in de tuin op. Heerlijk!

13.Mijn klerenkast staat op de gang. Toen ik mijn kamer aan het inrichten was, heb ik me op een gegeven moment ik het hoofd gezet dat er geen plek is voor een kledingkast (slaat helemaal nergens op) toen heb ik mijn kast dus maar op de gang gezet en dat is altijd zo gebleven. Ik vind het wel fijn zo, want het neemt toch alleen maar plaats in.

14.We hebben geen tv. Nou ja, we hebben wel een tv, maar geen verbinding. Dat wilt zeggen dat we alleen films kunnen kijken. We hebben dan ook nog zo een oude gewoon diepe tv. Ik mis de tv eigenlijk helemaal niet. Programma's die we graag willen zien kijken we gewoon op YouTube of uitzending gemist.

15. Er is geen Wifi in mijn kamer. Dat is best vervelend, omdat ik daardoor altijd in het bureau moet zitten om op internet te kunnen. Ik heb trouwens geen smartphone, maar moet je je voorstellen hoe onhandig het zou zijn als ik er wel één had...

Nou ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te lezen. Laat het alsjeblieft achter in de comments want ik kan me super goed voorstellen dat het nogal saai is om dit te lezen.

Love Maaike!

1 opmerking: