zondag 17 april 2016

Wat gaat er boven geluk?

Hoe kies je wanneer je kiest voor geluk en wanneer je kiest voor werken, in de hoop later gelukkig te zijn.
Zondagen zijn tegenwoordig geen rustige vrije dagen meer. Zondagen zijn dagen waar ik bezig ven met school. De hele dag. Soms ben ik er actief mee bezig en soms passief omdat ik bij ieder uur dat ik verbruik met iets te doen waar ik blij van wordt me schuldig voel dat ik niet doe wat ik 'moet' doen.
Maar waarom 'moet' ik dingen doen die ik stom vind. Waarom zijn de verplichte activiteiten bijna altijd die activiteiten die me niet interesseren en mij niet boeien?
De levenswijs die wij als mens al jaren ondergaan, ik snap hem niet. Waarom zijn er sommige mensen die zich helemaal uit de boeg werken om geld te hebben maar hun job niet eens leuk binden en uiteindelijk zelden iets doen met het geld day ze verdiend hebben om dan wel gelukkig te kunnen zijn. En werken de andere mensen zo weinig dat ze geen geld hebben om activiteiten te doen waar ze gelukkig van zouden worden zoals kinderen opvoeden en de wereld om reizen. Waarom werken de harde werkers niet wat minder om ruimte over te laten aan de werkloze? Dan zou iedereen eindelijk eens kunnen genieten van het leven.


Waarom vinden mensen sowieso werk en geld belangrijker dan hun effectief geluk? Waarom worden wij allemaal zo opgevoed en door wetten VERPLICHT om dagelijks onze jeugd te verpesten aan een acyiviteit die van 's morgens vroeg tor 's avonds laat duurt en zelfs in het weekend ons bezig moeten houden met die zelfde activiteit waar we een hekel aan hebben.

Mensen lijken het belang van geluk niet in te zien. Wanneer worden we eindelijk wakker?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten