zondag 17 april 2016

roze zon


Hoe komt het toch dat de ondergaande of opkomende zon zo iets betoverend heeft? Dat mensen vroeger uit hun warme bed willen komen om het prachtige gebeuren te aanschouwen en dat mensen met alle plezier met een glas wijn bij een strand tent gaan zitten om de zon in het water te zien zakken. Dat vliegtuig ritten iets geweldig magisch krijgen wanneer je uit het raam kijkt en boven de wolken de roze en oranje zon op ziet komen en dat de weg 's morgens vroeg naar school toch iets dragelijker wordt als je verblind wordt door de schoonheid van de zon.




Hoe kan het toch dat zo een prachtig fenomeen iedere dag twee keer te aanschouwen is en dat ieder mens dat ik al heb ontmoet met mij instemt dat een zonsopkomst of een zonsondergang een van de mooiste dingen is die de natuur ons te bieden heeft.





Ik vraag me af hoe dat komt. Wat doet de zon dan met ons? waarom maken die kleuren zo een harde emotie in ons los?
De lucht is toch wel iets geweldig fascinerend. Het is een van de dingen waar ik het liefst over na denk. De zon, de maan, de sterren, de wolken, het zijn de dingen die mij altijd gerust kunnen stellen. Want waar op de wereld je ook bent en wat je op dat moment ook aan het doormaken bent, de lucht is altijd bij ons en staat altijd tot onze beschikking om ons te overdonderen met zijn schoonheid.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten