maandag 18 april 2016

De volle maan

De volle maan vind ik iets intregregends. Eens in de zo veel tijd wordt ik verrast door een prachtige licht bron in de hemel wanneer ik omhoog kijk en helemaal verwonderd roep ik dan 'kijk het is volle maan!' Vaak luid het antwoord dan 'nee dat is morgen pas' of  ' ja, wist je dat nog niet?'
Nee ik moet toe geven dat ik dat soort dingen niet weet, en hoe zou ik het moeten weten? Ik heb geen kalender boven mijn bed die mij dat verteld en ik ben ook niet het type mens die dat allemaal gaat uitrekenen. Conclusie: ik ben niet op de hoogte.



Ik weet alleen zeker dat ik niet de enige ben die dat soort dingen nooit weet en ik vraag me zelfs af of die betweters die dat wel allemaal schijnen te weten het eigenlijk niet ook pas ondervonden toen ik het enthousiast riep. Nu heb ik dus besloten om voor eens en altijd op de hoogte te zijn van dat soort dingen en een lijstje te maken dat ik hier schrijf en ook in mijn agenda zal zetten zodat ik voortaan kan zeggen als iemand zegt dat hij slecht geslapen heeft: '' misschien komt het door de volle maan.'' Als dat niet cool is, dan weet ik het ook niet meer!

Lijst met de volle manen van 2016 

22 april
21 mei
20 juni
19 juli
18 augustus
16 september
16 oktober
14 november
14 december

Nu ik deze data in mijn hoofd heb ga ik ook eens bekijken wat voor invloed de maan op mij heeft. Sommigen zouden er slecht van slapen, er worden meer kinderen geboren en er zijn minder verkeers ongelukken. Jammer genoeg is er nog geen wetenschappelijk onderzoek dat heeft kunnen uitleggen of aantonen dat er een verband is tussen het menselijk gedrag en de maan stand. Het enige wat ik dus kan doen ik het uit testen.  Kinderen maken en auto reiden is nog niet echt iets voor mij dus ik hou me bij mij slaappatroon waar ik vanaf nu meer op ga letten en misschien kom ik binnen een paar maanden wel met spetterend nieuws...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten