zondag 17 april 2016

tijm thee tegen puisten, zonder vraagteken


Een flinke tijd geleden schreef ik een heel afwachtend artikel. Ik had te horen gekregen dat tijm heel goed zou helpen tegen acne en andere huid problemen en met een wat twijfelachtige gedachtegang besloot ik om de gok te wagen en een kopje tijm thee voor mezelf te bereiden.

Al heel snel ontdekte ik dat het verhaal geen fabel bleek te zijn maar wel degelijk werkte. Ik heb weken lang alleen maar tijm gegeten en gedronken en precies om die reden leek het me een goed idee om mijn ondervindingen op het internet te zetten nu ik eigenlijk 'tijm tegen acne' deskundige ben.

Wat ik heb ondervonden is dat de kruiden wel degelijk helpt. Alleen haalt het de puisten niet weg. Wat het doet is dat het de puisten wat minder rood maakt waardoor ze een stuk minder opvallend worden. Ik merkte dus dat het het geheel wat rustiger maakte, wat niet echt verbazingwekkend is omdat de kruiden ook veel gebruikt worden als antibioticum.
Er is wel een grote fout die ik zelf maakte en dat is dat ik zo blij was met de werking van de kruiden dat ik verder niet op zoek ging naar een medicijn, en dat had ik wel echt nodig omdat het bij mij behoorlijk serieus was. Pas op: tijm maakt het geheel minder rood maar behandeld niet. Daarvoor zul je echte medicijnen nodig hebben.
Zelf was ik wat tegen het innemen van medicijnen omdat ik van mening ben dat je daar voorzichtig mee moet zijn en alleen moet gebruiken bij echte nood. als ik nu de behoorlijk vieze foto's (die ik jullie ga besparen) terug zie vind ik wel dat ik sneller naar de dokter had moeten gaan omdat de behandeling dan waarschijnlijk een stuk sneller was gegaan en dat ik er nu misschien zelfs al helemaal vanaf geweest zou zijn.

Algemeen zou ik je dus aanraden om gebruik te maken van de kruiden als je last hebt van enkele puisten op je gezicht maar als je hele hoofd weken lang vol staat maak ik je wakker uit de droom dat een kruiden je gaan 'genezen'.

Heel veel succes met de zoektocht naar wat voor jou zal helpen als jij ook last hebt van acne,
liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten