zaterdag 19 december 2015

Tijm thee tegen puisten?

Al jaren lang drink ik iedere dag zo veel mogelijk thee. Mensen die mij vertellen dat ze geen thee lusten vind ik altijd een beetje vreemd en ik kan het nooit zo goed begrijpen. 'Misschien heb je de goede thee nog niet geproefd' of 'Misschien heb je het nog niet op het juiste moment gedronken' want zeg nou zelf op een koude winterdag wil je toch niets liever dan onder een dekentje gaan liggen met een goed boek en veel te hard slurpen uit je warme mok?
Zelf vind ik eigenlijk iedere soort thee wel lekker. Hoewel mijn vader van op reis wel een smaakjes uit India en China voor me heeft mee gebracht en ik eerlijk gezegd toch zeker wel proef dat deze wat lekkerder van smaak zijn vind ik thee uit de super markt ook altijd gewoon lekker.
Vanavond maakte ik volgens de gewoonte na het avond eten weer een kan water aan het koken en in plaats van dat ik de kast met al onze lekkere smaakjes open trok liep ik dit keer naar onze plank met kruiden.
Gisteren vertelde een man van in de 60, die ik tegen kwam mij namelijk dat Tijm heel goed is voor de huid en dan vooral voor iemand die last heeft van puisten, ik dus. Toen de man me het vertelde kon ik me er maar weinig bij voorstellen maar toen ik later mijn onderzoekje uitvoerde op het internet las ik dat de man inderdaad gelijk had en dat de kruiden erg werkzaam zou zijn in thee, maskers, zalfjes en anderen.
Mijn keuze was dus gemaakt en het kopje dat ik op dit moment aan het drinken heeft dan ook een beetje een andere geur en smaak dan ik gewend ben, maar zoals ik net al zei: ik vind het nog steeds wel lekker.
Ik ben heel erg benieuwd of ik morgen verschil zie en ik denk er ook over om als ik een beetje vooruitgang zie een masker te maken, ik vind het namelijk wel fijn om er iets aan te doen maar al die chemische goedjes van de apotheek, daar blijf ik voorlopig zo ver mogelijk bij vandaan. Ik probeer het eerst liever nog met de natuurlijke geneesmiddelen die misschien wel in onze eigen tuin groeien!

Als jij nog iets weet dat helpt, laat je het me dan weten?
Liefs Maaike

1 opmerking:

  1. Dit ga ik zeker eens proberen! Bedankt voor het delen! Ik heb al mijn hele leven last van puistjes en misschien helpt dit wel eens!

    BeantwoordenVerwijderen