maandag 2 maart 2015

Gaatjes in mijn oren: waar heb ik ze laten maken en hoe ontsmet ik ze



Het is alweer zes weken geleden dat ik op trillende benen bij de juwelier stond te laatste-moment-twijfelen of ik wel echt de juiste beslissing nam om gaatjes te maken in mijn oren, hoewel ik er al ontzettend lang over nadacht kwam het toen ineens wel heel dichtbij. Ik was dan ook gegeaan omdat ik een schop onder mijn kont had gekregen van mijn vriendin Kika die tegen me zei : 'Maaike, je kunt het niet eeuwig blijven uitstellen. Je wilt het of je wilt het niet maar je kan er niet over blijven dromen zonder het ooit waar te maken.' ze had hier volledig gelijk in want ik had zelf dat weekend oorbellen gekocht omdat ik ze letterlijk prachtig vond terwijl ik niet eens gaatjes had.
Hoe dan ook, omdat de zes weken wacht tijd bijna om zijn, deel ik vandaag mijn gaatje laten zetten ervaringen met jullie en laat ik jullie ook weten hoe ik het het makkelijkst vind om mijn oren te ontsmetten.

Ik heb mijn gaatjes laten maken bij de goedkope juwelier Claire's waar je waarschijnlijk al wel eens van hebt gehoord. De meningen van de mensen om me heen waren er erg verschillend over de kwaliteit van het gaatjes maar omdat alle juweliers in de buurt van waar ik was dicht waren, heb ik ze daar laten prikken.
Bij mij is alles top verlopen, alles zag er schoon uit, de gaatjes werden goed gezet, de mensen waren vriendelijk en niks is ontstoken of gaan bloeden wanneer ik mijn oorbellen voor het ontsmetten uit het gaatje haalde.
Ik ben dus erg tevreden over hoe het bij de Claire's is verlopen. Wat ook erg opvallend was is dat de prijzen heel erg uiteen liepen. Ik heb in de Claire's voor het prikken van de gaatjes plus de knopjes zelf zestien euro betaald, terwijl er in andere juweliers een prijskaartje van meer dan vijftig euro aan de behandeling kon hangen.


Misschien komt het feit dat mijn gaatjes niet zijn gaan ontsteken door dat ik mijn oren, vooral de eerste drie weken, heel erg goed heb ontsmet. De eerste dagen deed ik dit bij het wakker worden en voor ik ging slapen, zoals de bedoeling was. de twee weken die daar op volgden deed ik dit alleen nog maar voor dat ik ging slapen maar dan wel iets grondiger en de laatste paar weken doe ik het gewoon af en toe.
In het begin was het een beetje zoeken hoe ik mijn oren het snelst en het best kon ontsmetten. De juwelier zei dat ik mijn oorbellen het best niet helemaal dicht kon doen (dus dat het sluitingkje niet helemaal aan mijn oor vast zat) zodat ik goed bij mijn oor zou komen.
De eerste paar dagen deed ik gewoon een beetje ontsmettingsmiddel op een wattenschijfje waarmee ik dan de voorkant en de achterkant van mijn oorlel ontsmette, ik ging tussen het knopje en de oorlel en ik deed precies het zelfde aan de andere kant van mijn oor. Ik vond dit echter niet heel handig dus vroeg ik een beetje om me heen hoe andere dit hadden gedaan en ik kreeg de tip om met een wattenstaafje te ontsmetten waardoor je makkelijker tussen de oorbel en de oorlel komt. Ik kreeg ook te horen van sommige mensen dat zij na een paar weken af en toe de oorbel even uit het gaatje haalden om zowel het knopje als het oor eens grondig te ontsmetten, hierdoor zie je ook goed hoe het er met je oor aan toe is.

Verder is het natuurlijk belangrijk, voor zo ver ik weet want ik las ergens dat het niet nodig was, dat je vaak aan je knopje draait en dat je het ook zeker zo lang laat zitten als dat de juwelier jou verteld heeft.

Waar het jij je gaatjes laten zetten? Hoe is dat gegaan?
Veel liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten