zaterdag 28 maart 2015

DIY: bloempotjes


Hebben jullie dat ook, dat je soms ineens ontzettend veel zin krijgt om iets met je handen te doen? dan zijn er bij mij altijd twee opties: Of ik heb geen idee van wat ik moet maken, geef het op en doe iets anders, of ik krijg een of andere geniale ingeving van wat ik kan gaan maken en ga gelijk aan de slag. Jammer genoeg kom dit laatste niet heel vaak voor ma zo nu en dan wel en dan maak ik er uiteraard gebruik van om voor jullie een DIY te maken.





Dit heb je nodig:- een jampot
                          - bloemetjes
                          - een schep
                          - grint/steentjes/...
                          - een zak potgrond of aarde uit de tuin





Het eerste wat je gaat doen is een laagje grint in de jampot doen. Je kan zelf kiezen hoeveel je graag wilt maar zorg er wel voor dat het plantje er nog bij past.








Nu voeg je een laagje aarde toe. Vergeet er niet zorgen dat het plantje er bij past!








Nu ga je het plantje in de pot stoppen. Dit kan je het best doen door eerst het plantje in het potje te stoppen, de aarde wat aan te drukken en eventueel de leegtes nog opvullen met wat potgrond.




Vervolgens heb ik mijn plantje een beetje water gegeven en ik was al klaar!





Ik hoop dat je het leuk vond om dit te lezen! 
Veel liefs, Maaike








Geen opmerkingen:

Een reactie posten