zondag 2 oktober 2016

Inspiratie


mensen roepen regelmatig dat ze zich het gelukkigst voelen wanneer ze geïnspireerd zijn. Ze zeggen dat ze zich licht voelen en zin hebben om dingen te doen, te creëren. mijn vraag is: hoe bereik je dat?


Gisteren was een prachtige avond. Ik zag allemaal mooie foto's, las prachtige teksten waar ik het warm van kreeg en ik voelde de inspiratie opborrelen. Ik hees mezelf op uit mijn bed, stapelde alle rommel op mijn bureau op wankelende stapels om een plekje te maken waar ik aan de slag kon. Ik groef mijn box op die ik nummers liet afspelen die een vreemdeling in een heerlijke playlist heeft samengevoegd. Ik trok mijn dagboek uit een lade en ging aan de slag. Ik tekende, schreef, bewerkte foto's, maakte eindelijk een nieuwe lay out voor mijn blog, schilderde een zonsondergang met lichte waterverf en droomde over wat anderen nu allemaal zouden kunnen doen.

Buiten begon het steeds harden te regenen en af en toe betrapte ik de lucht op een flits een een donderslag. Ik was dankbaar dat ik lekker binnen zat en maakte een denkbeeldige ode aan alle mensen die op dat moment buitens huis waren. Ik dacht aan zij die in de auto zaten met de ruitenwissers kei hard aan en druppeltjes die door de lichtjes van de autos om hen heen rood gekleurd werden en langs de ramen stroomden.
de mensen die hopeloos droog probeerden te blijven onder een klein afdakje of zij die het eerder muntte op een strint en zo snel mogelijk hun warme huis binnen treedden. Zij die langs een zebrapad stonden te wachten en door een voorbijgaande auto die door een plas reed nog natter werden dan ze al waren.

Na een flink aantal uren aan mijn bureau stond ik op en verhuisde ik naar mijn bed. Ik las een stuk in mijn boek over dromen en uiteindelijk deed ik het laatste lampje in mijn kamer uit, sloot ik mijn ogen en zakte ik langzaam weg ik een diepe slaap.

De mensen die zeggen dat inspiratie gelukkig maakt hebben volgens mij gelijk. Ik zou bijna durven zeggen dat ik leef voor dit soort avonden. Op dit soort momenten voel ik me intens licht en zuiver. Ik voel me gelukkig en niks lijkt echt veel uit te maken.

Maar hoe bereik je dit soort momenten? Hoe komt het dat dit gevoel de laatste weken vaker dan ooit lijkt op te borrelen? Heeft het te maken met de nieuwe maan of misschien mijn nieuwe school waardoor ik allemaal nieuwe mensen leer kennen en nieuwe energien op me over worden gebracht? Ik weet het niet. Stof om over na te denken.





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten